Biotyna na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci

  Część z was zna, słyszała, a może i używała tabletek na bazie biotyny. Biotyna jest przodownikiem wśród produktów na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci. 

 

 

  Biotyna czyli witamina H lub B7 jest związkiem organicznym, rozpuszczalnym w wodzie. Stanowi koenzym w kilku różnych enzymach. Bierze  udział w tworzeniu glukozy, syntezie kwasów tłuszczowych. Biotyna wspomaga działanie tarczycy. Razem z witaminą K uczestniczy w procesie tworzenia protrombiny, odpowiedzialnej za krzepliwość krwi. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie skóry oraz włosów przez wspomaganie procesu powstawania keratyny.

 

 

 

  Skutki niedoboru biotyny w organizmie :

-stany zapalne skóry
-wysypki
-łuszczenie skóry
-łojotokwe zapalenie skóry
-wypadanie włosów
-zwiększenie poziomu cholesterolu
-senność, apatia
-złe samopoczucie
-szybkie męczenie

Do niedoboru dochodzi rzadko i jest spowodowany czynnikami innymi niż niedobory z pożywienia.

 

  Największe źródła biotyny w pokarmach :

-wątróbka
-żółtko jaja
-orzechy włoskie i ziemne
-mąka sojowa oraz mąki pełnoziarniste
-sardynki
-migdały
-ryż głównie brązowy
-szpinak
-marchew
-pomidory

 

 

  Jak stosować leki z biotyną:

Dawka zalecana to 2,5 mg do 5 mg na dobę dla osoby dorosłej.
Biotyny nie należy spożywać kobietom w ciąży oraz mamom karmiącym piersią.
Podczas przyjmowania biotyny nie zaleca się jednoczesnego stosowania białka jaja kurzego, gdyż hamuje on wchłanianie biotyny.

 

  Możliwe działania niepożądane:

Rzadko mogą pojawić się zaburzenia żołądkowo-jelitowe lub wysypki skórne.

 

Produkty dostępne na rynku zawierające w składzie Biotynę:

  Obecnie  producent poszerzył serie Bioteblu o szampon oraz odżywkę przeciw wypadaniu włosów, a nawet serum na porost rzęs. Pozostałe produkty również niebawem opiszę wam na blogu 🙂 

 

 

8 thoughts on “Biotyna na wzmocnienie włosów, skóry i paznokci”

  1. Miałam zarówno tabletki, szampon i odżywkę do rzęs. Niestety większych efektów nie widziałam. Odżywka do rzęs przez pierwszy tydzień fajnie się sprawdzała a potem wszystko się zatrzymało.

    1. Zawsze podstawą jest systematyczność i minimalna suplementacja to 3 miesiące. Krótsze stosowanie nie daje zadowalających efektów. Szkoda że nie podziałał na ciebie. Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *